image/svg+xml
image/svg+xml

Bartın Üniversitesi’nde Öğretmen Okullarının Kuruluş Yıldönümü’nde “Eğitimde ÖZ” konuşuldu.

173 yıl önce16 Mart 1848’de ilk kez bugünkü anlamda çağdaş öğretmen yetiştirmek için Darülmuallimin adında bir öğretmen okulu açılmıştır. Bu öğretmen okulunun ilk dersi “Usul-i İfade ve Talim”,  daha açık ifadeyle “Eğitim öğretim yöntemi”dir. Bu konuyla bağlantılı olarak fakültemizde “Eğitimde Öz” konulu bir panel düzenlenmiştir.

Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof.Dr. Sayın Çetin Semerci şunları söyledi:

Eğitimde öz ile başlayan her şey (öz benlik, öz düzenlemeli öğrenme, öz güven, öz değerlendirme, öz yeterlik vb.) bireyi birey yapan, parmak izi gibi olan, bireyin kendini tanıması, kabul etmesi anlamında duygu, düşünceleri ve tutumlarıdır. Eğitimde özünü bilmeyenlerin nasıl öğreneceğini kestirmesi ve uygun öğretim yöntem ve tekniklerini seçmesi zor görünmektedir.

Eğitimde öz ile bir anlamda öğrencilerin bireysel farklılıkları ve öğrenci merkezli eğitim üzerinde durulabilir.

Benjamin Bloom’un 2 sigma sorunu çalışmasında, bire bir öğretim ve tam öğrenme modelini birlikte kullandığınızda öğrenme oranı %98’e çıkmaktadır. Böyle bir eğitimin maliyeti çok yüksektir. Aile önce çocuğunun özünü (öz benlik, öz güven, öz yeterlik, öz düzenlemeli öğrenme vb.)   tanımak için psikolog, yaşam koçu, eğitim uzmanı, özel yetenek uzmanları ve benzerleriyle işbirliği yapmalı ve ilgili test ve gözlemlerden geçirmelidir. Öğrencinin yeteneği nedir? ve nasıl öğrenir? sorusuna cevap olarak bilimsel bir eğitim özü raporu oluşturmalıdır. Tam öğrenme modeline göre, olağanüstü bir engeli olmayan çocuğa uygun ortam sağladığınızda öğrenir. Okulun bunu tam olarak vermesi mümkün değildir. Okulda verilen genel eğitimlerin dışında öğrencilerin bireysel çalışmaları ve eğitimleri çok önemlidir.

Fakültemize düşen görev, öğrenci merkezli eğitimi tüm programlarda ön plana çıkarmaktır. Bartın Üniversitemizin stratejik planında, kalite el kitabında ve ders bilgi paketlerinde öğrenci merkezi eğitim önemli rol oynadığı görülmektedir.

Öğrenci merkezli eğitim, öğrencinin ilgi ve ihtiyaçlarına göre verilen eğitimdir. Öğrencinin kendi öğrenmesiyle ilgili sorumluluk almasıdır. Burada asıl olan öğrencinin öğrenmeyi öğrenmesidir. Öğrencinin katılımcı olması ve sağlıklı iletişim kurabilmesidir. Öğretim üyesi rehber olmalı, yaparak yaşayarak ve dijital okuryazarlığı öğretmelidir.

Panelin moderatörü Prof.Dr. Umut Saraç’a, panelistlerimiz Doç.Dr. Burcu Duman, Dr.Öğr.Üyesi Emrullah Yılmaz ve Dr.Öğr.Üyesi Beyza Aksu Dünya’ya faydalı bilgilendirmelerinden dolayı teşekkür ederim. Ayrıca bize bu fırsatı sunan bizi motive eden ve teşvik eden Rektörümüz Prof.Dr. Orhan Uzun’a teşekkür ederim.

Bartın Üniversitesi Rektörümüz şunları söyledi:

Nasıl bir dünyaya doğru gidiyoruz? Dünya küresel bir köy olduğunu bugünlerde pandemi ile birlikte acı bir şekilde analiz, sentez ve değerlendirme düzeyinde öğrendik. Bilgi üretim hızı çok arttı. Yeni kavramlar ve teknolojiler ortaya çıktı. Yarının öğretmeni öğrencilerimizdir. Öğretmen adaylarına büyük görevler düşüyor. Öğrencilerimizi 10 yıl sonra ortaya çıkacak olan meslek normları üzerinden ve 21. Yüzyıl becerilerine göre yetiştirmeliyiz. Beceri odaklı öğrenme sağlamalıyız. Bilgiyi üreten ve hızlı erişebilen bireyler yetiştirmeliyiz. Üniversite sloganlarımız, tribünde değil odağında ol, proje tabanlı öğrenme, akran öğrenme, öğrenmeyi öğrenme ve birlikte başarıyoruz.

Panelin moderatörü Prof.Dr. Umut Saraç, panalistlere söz hakkı verdi. Dr.Öğr.Üyesi Emrullah Yılmaz, öz yeterliğin uzun bir süreç aldığını ve bu konuda doğrudan yaşantıların önemli olduğunu vurguladı. Doç.Dr. Burcu Duman, öz düzenlemeli öğrenmeyle ilgili öğrenen özelliklerinin farkındalık, strateji, motivasyon ve bağımsızlık olduğunu vurguladı. Öz düzenleme ile öğrenenlerin geleceğe umutla baktıklarını ve çok iyi problem çözdüklerini söyledi. Dr. Öğr. Üyesi Beyza Aksu Dünya, öz değerlendirme üzerinde durdu ve pratik sınıf içi uygulamalarından bahsetti.

  • Akçalı İlkokulunda "Dedemin Oyunları: Geleneksel Çocuklar Oyunları" Etkinliği

  • TÜBİTAK2209 Öğretmen Adayları Orman Okullarını Öğreniyor

  • Akçalı İlkokulu’nda “Renk Cümbüşü: Kitap Ayracı ve Maske Yapıyoruz” Etkinliği

  • 15 Temmuz Şehitler İlkokulu’nda “Anneme Sevgilerimle” Etkinliği

  • “Sosyal İçerme Bağlamında Hayat Boyu Öğrenme” Paneli

  • Girişimci Kadınlar Etkinliği Düzenlendi

  • Bölümümüzde Göreve Başlayan Dr. Öğr. Üyesi Gökhan SAVAŞ'a Oryantasyon Programı Düzenlendi

  • Bölümümüzde Göreve Başlayan Dr. Öğr. Üyesi Ayşe BİLİCİOĞLU GÜNEŞ'e Oryantasyon Programı Düzenlendi

  • Bölümümüzde Göreve Başlayan Dr. Öğr. Üyesi Gülşah KAÇMAZ EKİCİ'ye Oryantasyon Programı Düzenlendi

  • Doç. Dr. Gülsün Şahan'dan Köy Okulunun Yönetimi Adlı Kitap Bölümü